Monday, November 14, 2011

Aku macam mak, tapi aku seperti Abah

kadang-kadang diri kita ni dipengaruhi oleh persekitaran dan juga genetik.. haha bila fikirkan balik, rupanya ada sifat-sifat mak abah dalam diri aku.. :)

aku cepat marah macam mak, tapi kadang-kadang cool jer macam abah
aku pengasih macam mak, tapi biasanya terlebih kasih macam abah
aku ambil berat macam mak, tapi selalunya terlebih memberi perhatian macam abah
aku suka masak macam mak, tapi biasanya suka beli makanan banyak-banyak macam abah
aku prihatin macam mak, tapi selalunya terlebih risau macam abah
pipi aku ikut pipi mak, tapi muka aku banyak iras abah
aku rapat dengan mak, tapi lebih manja dengan abah
aku suka cuba sesuatu yang baru macam mak, tapi biasanya suka yang konservatif macam abah
aku lembut hati macam mak, tapi biasanya tegas macam abah
aku jarang senyum macam mak, tapi kadang-kadang peramah macam abah

haha.. tu jer yang aku dapat fikirkan.. apapun, sifat buruk kita janganlah salahkan mak ayah. dah silap sendiri, ngaku jer la.. aku ni boros, suka lengah-lengahkan waktu, tak suka lipat baju, pemarah, macam-macam la.. haha

apa pun, akak sayang mak dan abah.. rindu... ni minggu akhir persekolahan 2011.. tak sabar nak balik kampung jumpa famili tersayang... muah!


Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

2 comments:

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...