Wednesday, June 22, 2011

kenapa ya bila time 'bendera merah' perempuan mesti emo?

                      err... sure la status ni aku tak boleh nak tulis kat fb aku kan? so aku tulis kat sini la. walaupun aku tengah emo dan tak betul, aku masih waras lah nak tulis status yang ok jer.. ramai kot cikgu dan anak murid aku nak tengok.. letak pic aku lama-lama pon aku segan, lagi lah post status yang bukan-bukan... 
                   selalunyer kalau time emo, aku tak tahu aku rasa ape. sedih, gembira, suka, penat bercampur-campur. tapi banyak rasa yang tak best la, tapi malam ni aku nak deactivate akaun fb. sebab ape? tak ada sebab. percaya? aku pon tak percaya dan tak tahu sampai bila aku nak buat camtu. entah-entah untuk beberapa jam jer. yela, itu sahaja jer la hiburan untuk aku kan. takkan nak keluar malam-malam ni pergi clubbing pula. ok, sekarang aku nak uji diri aku, berapa lama aku boleh hidup tanpa fb? masa bermula sekarang! (9 mlm, 22 jun).
               kalau kau orang masih ingat, ini adalah salah satu azam aku untuk mulakan diri aku yang baru. kurangkan online, dan kalau kuatkan hati, terus delete akaun fb. semoga hati aku dikuatkan. banyak masa terbuang. banyak benda buruk mula melanda diri. sifat malas, kurang produktif, suka tayang gambar, berbual dengan lelaki (walaupun sekadar kawan jer kan) dan lain-lain. dan tentu-tentu sekali anyam 'ketupat' takkan terlepas (mengumpat).
                  dan aku rasa lah kan.. kalau tak ada facebook ni, mesti kapasiti broadband aku akan bertahan dengan lebih lama lagi. yelah, mesti aku cuma layari internet dalam masa yang pendek saja. setakat cek email atau baca surat khabar online. 
                tapi memang berat lah sebenarnya nak delete akaun kan. sebab ia bermakna aku akan terputus hubungan dengan kawan-kawan lama, dengan adik, dan tak tahu cerita terkini dia orang. ermm.. boleh kah aku? adakah perkara ini akan menyebabkan stress aku bertambah teruk? err.. aku ni cerita panjang pula, macam la aku boleh tak berfb lama-lama... hehe (ok, hati bertahan lah) susah ok nak buang rutin harian. yela, asal ade masa free jer, tak kira kat sekolah atau kat rumah, sure aku online walaupun kat hp jer ( encek tunang dah set up hp aku free internet 24/7 walaupun dalam hp aku ade 13sen jer. hehehe)
                   ok, berbalik pada tajuk di atas (giler panjang intro kan? abaikan) aku pun tak tahu apa sebabnya. contoh macam sekarang la, aku emo sebab aku sedang 'sakit puan'. dan aku teringin nak deactivate fb aku. aku ingat dulu kalau time period aku teringin nak beli lingerie yang seksi-seksi. warna merah terang lagi! hahaha (gatal kan?). tapi aku tak pakai pun. apela. atau biasanya aku akan borong coklat banyak-banyak. dan biasanya mood kembali ok. sebab kajian mendapati coklat boleh meredakan mood yang panas.. hehe
                           tapi biasanya mesti ada perubahan hormon kan bila period ni kan? ermm.. tak pasti la hormon ape. (malas nk google). tapi inilah lesen besar kita kan nak marah-marah dan emo-emo kan? hahaha. ok mengarut dah. erm tak tahu nak tulis ape. ok dah. bye.



Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...