Thursday, March 3, 2011

25 Feb 2011 ~ happy 5th anniversary sayang!




xsangka dh 5 tahun aku bersama dia. tak nafikan macam-macam yang dia dah lakukan untuk aku. byk dah dia korbankan demi aku. itu yang buat aku susah nk lepaskan dia. haha ~ kadang2 rasa sayangnya dia pada aku lbey byk dr aku sayang dia. ehhh! bukan aku tak sayang dia, cuma rasa apa yang aku buat selama ini tak semulia hati dia untuk aku.

istimewanya dia pada aku :

  • dia sangat faham aku. tahu aku tak suka dipaksa. makin di paksa, makin keras hati aku :p . n dia tahu aku x suka bsembang ketika aku mngajar. dan kalau aku sibuk, dia akan faham dan tunggu aku dgn sabar ;) ~ mgkin sbb parents dia pun cikgu, so dia fhm kerja aku ~
  • dia sangat teliti tentang aku. maksud aku, yelah tak selalu lah dia bley bg hadiah mahal utk aku. tapi yg buat aku terharu, dia sangat prihatin apa sahaja yang blaku dalam hidup aku selama ini. contoh : umah sewa aku pnh black out, ubat nyamuk aku abes n aku ttinggal payung kat sekolah. mase tu 3 bulan kitorg x dapat jumpe. yelah, dia keje syif. aku pulak jauh sgt nak balik umah, 6 jam tu! ~ tiba saat berjumpa, tetibe dia bg torchlight, payung n ubat nyamuk elektrik. tharu nya aku... sgt2 tau! mgkin bagi korg benda kecik kot. sbb aku xpnh expect dia sgt prihatin psl benda2 kecik tu..... dan tetiba rasa bsalah, apa yang aku pnh bt utk dia??? ~ ina sayang abang sangat2... x tahu la apa benda baek yang ina dh buat smpai Tuhan anugerahkan abang utk ina :'(
  • dia hormat ibu bapa aku. percaya tak selama ini, bila nak kuar... walaupon mse tu aku di universiti, aku akan minta izin dengan parents untuk keluar dgn dia. dan aku akan update ape yg kitorg buat dr semasa ke semasa. dan dia hormat dengan parents dan keluarga aku. dan paling penting ibu bapa aku restu dan suka pilihan aku wpun dia kdg2 slalu rendah diri sbb rasa x setaraf dgn aku. syg, kalau ina nk cri yg staraf, awal2 lg ina dh ade pakwe sblum syg tau. hehe ~ nk bt cmnr kn, ati ina pilih abang ;)
  • sangatttt manja~! alahai..... kalah kucing aku kot manjer dier :p ~ tp xpelah.. aku tau dia dgn aku jer manjee. ngn org laen dia pemalu :p
  • antara sebab aku pilih die, dia ade ciri2 idaman aku : pemalu dan nerd! haha~ pcaya @ tak dia jrg sgt bsembang dgn gurl mse sk. haha ~ tu buat die nmpak sweet sgt! ;) ~ kire skrg ni aku gurl ptama dia n harap2 yg terakhir ;)
  • aku seorang yg keras hati n baran sbnrnyer. n dia adalah sbaliknya. wpun bgitu, hy dia bjaya tundukkn kemarahan aku, ssh aku nk mrh dia lme2.... sbrnya dia dgn karenah aku yg mngada2 ni.. hy Tuhan yg tahu... haha ~ 
  • dia cintai aku tanpa syarat. bsrnya cinta dia pada aku dah aku rasa sejak kami mula bkenalan. dia sggup tempuh 6jam pjalanan dr port dickson - sabak bernam semata-mata nak jumpa aku sblum aku blik kampus. mse tu masih dalam proses kenal hati budi.
  • dia tahu aku ada adik angkat lelaki. dan dia tak kisah selagi aku tak melampaui batas. istimewanya dia! kalau org laen, dah lame aku kne marah~ haha.... kan?
  • byk lagi keistimewaan dia.... yg tak dapat aku ungkap dgn kata-kata.... kerana di saat jari manisku disarungkan cincin risik tu, aku bertekad utk mjaga cinta ini sebaik mungkin. tak mungkin aku akan lepaskn insan terbaik ini... 
dan 11 jun ini aku harap akan ada titik bersejarah dalam hidup kami... aku menanti saat dia menjadi tunangku... kalau tak ada aral melintang, insyaAllah, tahun depan dia akan sah menjadi milikku seorang.. doakan kami ;)


miss u babe :'(

Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...