Sunday, January 16, 2011

mahu kawen atau tidak?


mula-mula, rancang tunang bln 12 yang lepas. x jadi sebab rumah renovate dan abah kate aku kecik lg (abah, akak dh 25 thun, msey kecik kah?). aritu, abah n mak meeting nak bt majlis risik raya cina ni (kite tgk ek jd ke x. malas nk bharap lg) dan tunang bln 6. huhuhu.

ntahla, aku malas nak bharap lagi dan aku hanya biar kn semua nya ikut flow. kalau ada, adalah. kalau xde jodoh, mungkin aku mbujang smpai tua. tanda protes sbb abah x bagi2 aku kawen :p hahaha~

tapi aku faham kot. aku anak sulung. satu2nya anak perempuan. dan anak paling abah sayang. percaya atau tak, dh umur 26 tahun ni, abah msey pggil aku 'anak abah' atau 'sayang' . hahah~ gelak puas2 la korang! :p
mmg aku manja tp dh besar2 ni kurang la. lgpon dh ddk jauh ni, aku rase aku mkin dewasa. yela semua benda kena bt sendiri wpun pnt tggung sndiri...

mungkin juga jodoh aku berat. belum smpai masanya. atau realitinya aku x ready lg. halangan dari abah mgkin hanya penyebab dan sebenarnya msey blum mdapat restu tuhan. dan moga sbbnya bukan kerana x ada jodoh (minta dijauhkan. dh 5 thun bsamanya. dan aku tlalu pnt utk bmula smula hubungan baru).

kdg2 aku tpikir, begini kah akhirnya. aku x nafi kan kdg2 hati jadi tawar. kaseh mkin lesu. mgkin faktor jarak dan masa mbuat kn kami begini. si dia pon mngakuinya. hmm.. tp bila bjumpa stelah sekian lama, baru hati ok kmbali. mgkin kami tlalu lama bpisah. hurmm... moga kaseh kami higga ke jinjang pelamin hendaknya.

aku pnh gak tdetik di hati, mgkin kah aku akan kekal sndiri smpai akhir nnt? akan selamanya kah aku begini? tapi siapa yang xnk kawen? punya suami, anak2 comel, mahligai bahagia kn?

> kesimpulannya, aku tidak mnyalahkan abah atas pkara ini. ini takdir aku n jln aku. cuma lmbat atau cpt jer. yg boleh aku bt skrg, bdoa, bdoa dan bdoa. moga ALLAH bsama kami. amin.
Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...