Sunday, January 16, 2011

selamat datang sesi persekolahan 2011! yeah~

25hb disember yg lalu, aku kembali lagi ke tanah Muar untuk memulakan tugas sebagai guru. alhamdullillah, hati aku xla berat seperti dlu. mgkin aku makin serasi dgn tugas dan sekolah. cuti lama2 pon sudah terasa bosan. syukur, aku ditakdirkan utk kerja yg sesuai ngn jiwa aku.

apa yang berbeza utk tahun 2011 ni?
  • msuk 2 thun dh aku secara rasminya menjadi guru.
  • naek pgkat jd setiausaha kurikulum. huhuhu ( xpcaya sk bley bg kpercayaan utk pgg jwtn besar cmni)
  • ermm... adik dh abes sk. yes. ade kesannye cket pd aku. haha. mmg rindu tp xpela, msey ade fb utk bhubung :) 
  • lupe plak, opkos aku dh btmbh umur, 26 thun n msey x kawen2... damn! hahaha
  • sy dh ade mr. jimmy. bkn skandal baru tp kereta baru.. yeah! x pnh tbyg pd usia 26 thun, sudah py harta, sebuah motor dan kereta ;)


overall, aku mngajar 4 subjek utk thun ni. bi-ict-geo-seni. dlm byk2 pend seni paling la aku x ske. sbb? aku ni tangan kayu. basic lukisan pon xde. huhuhu. tp xpela, demi tugas, aku cuba yang tbaek. pelajar2 yang aku ajar thun ini pon lbey baek dan bsopan. harap2 xdela aku naek angin lagi sperti thun lps.

azam tahun baru?

  1.  kalau bley aku nk jadi guru yang lagi baek. baek dari segi pnguasaan ilmu dan kendiri. baek juga dari segi perlakuan. yelah, biase nyer perlakuan guru ini diperhati ramai lagi2 pelajar. aku mahu jadi contoh untuk mereka. *perasan!*
  2. mahu rajin seperti semasa praktikal dulu. sgt3 rajin bt abm.. huhu. aku cuba meletakkan diri sbg pelajar. aku pon terasa kalau pelajar boring dgn pengajaran aku.
  3. jika ada psetujuan famili, aku mahu mngikat ptunangan dgn si dia. febuari ini, genap 5 thun bsamanya. ini masa yg paling sesuai utk melangkah ke tahap seterusnya. doakan untuk kami.
  4. perlu belajar bjimat dan hanya membeli barang yg perlu. ya, aku mmg boros orgnya.
  5. mahu belajar jadi manusia yg lbey bsyukur. cukup. aku x sanggup nk cerita pasal ini. biar jadi rahsia peribadiku. dan hal ini lah yg menyebabkan aku mjadi nanar beberapa kali. rahsia yg aku tpaksa simpan dan pendam sendiri dan tak boleh cerita pada sesiapa. harap2 akan selesai 1 hari nanti.

aku tak tahu samada aku mampu untuk melunaskan semua impian itu. ntah2 impian tahun lps pon ade yg msey x tcapai. hahaha~ apepun, selamat kembali ke sekolah!

2 minggu ni sgt2 sibuk di koperasi sekolah, menguruskan buku2 kerja pelajar. fuhh!


Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...