Tuesday, April 19, 2011

25 mei ~ penentu langkah hidup..

         arini hantar surat permohonan pertukaran guru untuk bulan jun 2011. arini last day untuk urusan sekolah. waktu rehat, aku berjumpa pengetua personally......

pengetua : kenapa minta pindah?
aku : sebab ayah saya sering sakit. ada saya kepilkan sekali surat akuan doktor
pengetua : di mana saya nak sign? ( aku tunjukkan tempatnya n dia sign)
aku : (dalam hati ~ alhamdulillah)
pengetua : mas ade kabel ker?
aku : tak ada. saya cuba nasib jer ni. ade rezeki, adalah.
pengetua : mas dah kawen?
aku : belum
pengetua : maaf lah yer mas, tapi pak sham nak cakap, susah untuk mas dapat tukar sebab mas belum kahwin.
aku : tak pe, pak sham. saya cuba nasib jer.
pengetua : mas tak seronok ker di sekolah ni?
aku : seronok. tapi saya skrg mcm tak ada sosial life. tak ada kawan rapat. keluarga n saudara pun tak ada. sebab tu kot saya minta pindah. lagi2 lepas cg huda n cg nisa pindah (mase ni suara aku dah serak)
pengetua : awak rapat yer dengan huda n nisa?
aku : (hanya mampu anggukkan kepala. suara tersekat. sangat sebak)
pengetua : kan seronok duduk di muar. suasana baik, kehidupan aman. susah nak masuk selangor ni. 
aku : mungkin sebab saya dah lama hidup sendiri, pak sham.. sy syg sekolah ini, tapi i dun hv a life after school. sangat sunyi. ( air mata dah menitik. malu ok.)
pengetua : tak apalah. pak sham doakan semoga mas dapat tukar. tapi tulah, kalau boleh, mas cuba bina hidup sendiri dulu, cari pengalaman..
aku : saya cuba, pak sham. terima kasih banyak..


              macammana la aku boleh menangis depan pengetua tadi? alahai malunyer... mujur dia sokong permohonan aku. sekarang aku hanya bergantung pada doa dan rezeki tuhan supaya impian dan harapan aku ini tercapai. bukan aku tak sayang sekolah atau muar, dah 2 tahun aku di sini. banyak sangat kenangan manis yang aku lalui di sini. banyak aku jumpa insan-insan yang baik di sini. tapi mereka pon ada kehidupan masing-masing. bukan boleh selalu ada saat aku perlu.
            berbekalkan semangat dari abah mak, si dia dan teman2.. aku beranikan diri isi borang pertukaran guru tu.. sedih sebenarnya nak tinggalkan muar... :'(. semoga 25 mei ni akan bawa perkhabaran gembira untuk aku. semoga inilah yang terbaik yang sepatutnya berlaku....... amin. 

p/s : korang.... plz doa kan. aku mohon sungguh-sungguh....


"masih mencari sebab kenapa insan-insan tersayang semuanya berada jauh dari mata. aku sunyi. aku mahu ada bahu untuk ditumpang, ada tangan mahu memimpin, ada mata mahu memerhati dan menjaga, ada senyuman yang diukir... namun apapun, mereka sentiasa dekat di hati"



Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...