Wednesday, June 8, 2011

Wani Ardy's great quotes

terjumpa satu blog hebat kepunyaan Puan Wani Ardy. cubalah, sangat hebat karya dia.. di bawah ada beberapa ayat dia yang aku suka ;)

  • ‎"Kita semua sama. Kerjalah melangit, kawanlah beribu, bergaji juta-juta pun kita sebenarnya sama. Takda siapa lagi bagus dari siapa-siapa. Boleh enjoy dengan seberapa ramai orang pun tapi in the end, dalam berbillion penduduk dunia ni, yang betul-betul nak hidup dengan kita sampai akhirat ada satu orang je.” 
  • I guess, at times, God makes you fall in love not because He wants you to get to the ending; He just wants you to experience.
  • kadang-kadang aku harap hati aku batu supaya ia kurang perasaan, kurang emosi, kurang mengasihi. Terlalu banyak kasih terhadap dunia melemahkan manusia.
  • At this moment, I am very much in love. I’ve always been very much in love and I hope I’ll always be in love with the same man. I have come so far yet I have a long way to go; a whole new journey which I am just about to embark.
  • Saya harap inilah dia. Inilah satunya jodoh yang Allah tulis waktu Ummi lahirkan saya ke dunia hampir 26 tahun yang lalu. Saya harap inilah lelaki yang Allah pilih untuk mengimamkan solat saya, untuk membacakan doa bila rezeki dihidang depan mata, untuk dijadikan salah satu jalan saya ke syurga, untuk diisi rompong rusuknya dengan saya. 
    Saya harap inilah dia.
  • Sakitnya mengetahui bahawa orang yang kita kasih itu mengasihi orang lain, atau terikat dengan orang lain, adalah sakit yang luar biasa. Bilamana dia itu suami/isteri orang, tunangan orang, atau kekasih orang, kita serta-merta mengarah hati kita supaya berhenti. Jangan sayang lagi. Tak boleh!
    Hati tanya kenapa?
    Kita jawab tak boleh.
    Hati tanya kenapa?
    Kita jawab tak boleh!
    Setakat “tak boleh”, lut ke?

    ++ suka ayat dia. menarik. dan menyedarkan aku akan nikmat tuhan pada aku. belajar bersyukur ina! hargai insan-insan yang sayang padamu. susah untuk orang sayang dan cintakan kau sepenuh hati kan?

Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...