Friday, May 20, 2011

ape beza akaun facebook aku dengan blog aku?

               hurmm...... ada beberapa orang yang bertanya pasal blog aku. nak minta kongsi. tapi tulah, kalau aku hebahkan tentu dah tak ada tempat untuk aku menulis dengan bebas lagi. lagipun cukuplah aku cerita kan banyak perkara di facebook aku. byk beza antara facebook aku dan blog aku.


isi kandungan
  • facebook : aku tulis yang aku rasa tak akan mendatangkan apa-apa masalah atau kontroversi pada aku.
  • blog : aku boleh tulis apa sahaja yang aku suka, apa sahaja yang lahir dari hati aku. tanpa risau pendapat orang lain. 
respon
  • facebook : of course semua status, post, link yang aku letak di situ untuk orang respon dan bagi pendapat...
  • blog : walaupun aku letak link like dan comment, tapi bukan tujuan untuk dapat respon. hanya untuk luahan hati ini. aku seronok bila apa yang aku tulis kat sini tak ada yang bagi komen. macam aku tulis dalam diari la. tapi aku tak halang sesiapa nak komen. dipersilakan :)
aku
  • facebook : aku add orang yang aku kenal jer. so semuanya kenal aku.
  • blog : rasanya 2-3 orang jer orang yang aku kenal tahu kewujudan blog ni. sebab aku tak hebahkan pun aku ada blog. memang tak nak orang yang aku kenal tahu.
                  lagipun rasa malu sangat kalau orang yang kenal tahu isi hati aku sebenar. tahu apa yang aku takut, tahu apa yang aku marah, suka dan lain-lain yang aku tak mahu mereka tahu. sorry, so kebetulan lah kalau orang yang dikenali terjumpa blog ni. tak kisah, tapi kalau nak termuntah baca apa yang aku tulis, sorry lah ya! haha

Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...