Wednesday, May 11, 2011

selamat kembali ke sekolah, adik. sebenarnya akak berkecil hati.

                

        esok dia akan mula kembali ke sekolah. masuk tingkatan enam. yup, dia tak dapat mana-mana tawaran pon. tak apalah. tingkatan enam pun ok. aku pun dari tingkatan enam dulu. akak doakan adik berjaya dalam stpm. jangan banyak main dah tau... ini peluang adik yang mungkin yang terakhir untuk masuk ke universiti.
               sekolah yang dia nak masuk pun tak jauh dari sekolah aku. kadang-kadang jahat juga hati aku. rasa gembira pun ada dia tak dapat mana-mana universiti, sebab dia akan sentiasa ada di muar. jahat kn? tapi bukan maksud aku tak doakan kejayaan dia.
               semoga dia berjaya dunia akhirat. ermm.. dan semoga dia tak lupakan aku. dia dah aku anggap macam adik aku sendiri. kira macam pengganti adik aku yang jauh. semoga hubungan ini berkekalan.
                tapi aku dapat rasa dia tak seperti dulu, tak mesra macam dulu. bila ajak bersembang pun macam nak tak nak sahaja. tapi yang peliknya bila ada kawan-kawan dia cuba mesra dan dekat dengan aku, mula lah dia mesra dan post something, cuba menunjukkan kepada kawan-kawan dia tu bahawa aku ini kakak angkat dia. kenapa lah adik tak macam dulu? 

untuk : adikku yang tersayang ;)
               akak tak faham lah dik... akak tak kisah pon kalau adik ada ramai kawan. betul. tapi akak sangat terasa bila adik ada kawan baru, adik tak nak sembang dengan akak. akak cuba juga komen di fb adik, tapi adik jarang balas, selalunya hanya tekan 'like' pada komen akak. erm... tak best dah eh kawan dengan akak? :(
           akak cuba buat-buat tak kisah, masih komen status atau post kat wall adik, masih tegur adik walaupun terasa sangat. tak apalah kalau adik rasa dah bosan. nak buat macam mana kan? lagipun adik dah ada sekolah baru, kawan baru, kelas baru, cikgu baru..... :(
              cuba juga post status, harap-harap adik faham ape yang akak rasa, tapi rasanya adik tak sedar pun. bila akak cuba buat-buat tak kisah, bila akak mula sembang dengan yang lain, adik cemburu pula. aduhai... tak faham. akak cuba lupakan apa yang adik cakap dulu. cuba lupakan yang adik pernah cakap akan tetap berkawan dan tak lupakan akak. banyak kali dah akak sakit hati dengan adik... sedih tau disakiti oleh orang yang disayangi.
             akak cuba pujuk hati ni, pujuk hati mengatakan, tak apalah... mungkin sebab adik muda lagi. tak faham dan tak sedar apa yang adik buat tu menyakitkan hati akak tanpa adik sedar. ya, akak yakin adik tak maksudkan pun nak buat macam tu. sebab adik pernah kata adik sayang akak kan?
            tapi kan adik, walau apa pun... akak doakan adik berjaya dalam stpm tahun hadapan. semoga adik tak kecundang lagi. jangan ulangi kesilapan yang lalu. pasal akak, adik tak payah risau lah. pandai akak jaga diri. kadang-kadang nak berkongsi rasa dan cerita hidup akak dengan adik, tapi takut nanti adik cakap "kenapa cerita dengan adik?" lagi. rasa bertambah-tambah jauh dengan adik. dah lah adik tak sekolah dengan akak. bila ajak bercerita pun adik layan tak layan jer.... sedih... ;(
            adik, 4hb ni akak bertunang, doakan akak yer. akak harap sangat akak bahagia dengan si dia. tapi adik pun bahagia jugalah ya. dan adik betul-betul tak kisah ke akak minta pindah dari muar? i'm just wondering about that... what ever happen, you'll always in my heart, adik. miss the old you. really :(








Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...