Saturday, May 14, 2011

bunga-bunga cinta

          
design kek idaman aku.

                           sangat-sangat penat hari ini. ada majlis pibg sekolah sampai pukul 1 petang. pukul 2.30 petang bergerak ke melaka bertemankan tuan rumah dan suami dia yang baik hati drive kn mencari barangan hantaran. mula-mula pergi ker Super Cowboy. aku memang tak pernah jejakkan kaki ke situ. mula-mula bayangkan tempat tu macam uptown, rupanya supermarket besar. rambang mata masuk situ.. barang-barang perkahwinan memang murah. tapi aku cuma beli polistesin dan riben jer sebab bakul dan bunga tak menepati warna.. 
                          lepas solat maghrib, pergi ke mydin melaka pula.. mujurlah berjumpa soap flower, memang sesuai dengan tema aku, pink putih. cantik, tapi harga agak cantik juga lah... habis dalam rm100 jugalah untuk semua barang tu... murah tak? sebab biasanya orang mesti habis lebih dari itu. aku pilih design yang simple and sweet tapi murah. tak apalah, baru tunang kan? aku dapat design tu dari sebuah kedai barang pengantin. polistesin tu dia orang hias macam kek. keliling warna putih plain (kertas kedut yang macam buat tanglung tu), atas polistesin guna plain pink. then, ada beading dan riben kelilingnya. cuba cari di internet design macam tu nak bagi korang tengok tapi tak jumpa. nanti hari pertunangan aku bagi tengok ya?

                                
ni contoh soap flower. aku beli warna pink + cream l
ebih kurang macam yang pic bawah sebelah kanan tu

            jadi sempena hari guru isnin ni, aku sambut hari guru dengan menyiapkan hantaran aku... tak sabar! sangat bersemangat untuk melihat hasilnya. semoga menjadi sebab aku siap snap gambar contoh hantaran yang dah siap tu. cuma copy design jer.. hmm sangat tak sabar.. padahal 1 mei hari tu baru jumpa dia.. rindu sangat menanti 28mei untuk dia datang muar lagi. 4jun pula hari kami ditunangkan. semoga segalanya berjalan lancar. nanti aku update checklist terbaru ;)





Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...