Friday, May 27, 2011

a brand new me :)

               
       rasanya mungkin aku dapat inspirasi baru sempena aku tak dapat tukar sekolah untuk jun ni. kesian kan orang muar masih kena hadap muka aku lagi... hehehe. haa.. inspirasi baru aku tu ialah, mulai buka sekolah nanti, aku cuba rebranding diri aku.. buang yang keruh, ambil yang jernih..

  1. semoga aku akan jadi perempuan yang lebih baik. lebih taat dalam beragama (senang sebut, susah nak buat)
  2. aku jadi manusia yang bersyukur dengan rezeki dan redha dengan ujian (kadang-kadang aku tak nampak apa yang Allah telah berikan pada aku, yang aku tahu mengeluh dengan ujianNya)
  3. meninggalkan perkara yang melalaikan dan mungkin menyesatkan. (contoh : macam facebook kot. aku cuba kurangkan online. sedikit demi sedikit sampai akhirnya aku boleh delete akaun aku tu. banyak sangat masa aku terbuang begitu sahaja)
  4. aku nak tinggalkan satu perkara yang aku sangat suka dan sangat sayang. dah jadi sebahagian diri aku. mmg susah nak buat. tapi aku KENA buat juga, demi kebaikan emosi dan diri aku. apa dia? biarlah rahsia.... :)
  5. kena belajar berjimat, ni baru tengah bulan dah pokai.. haha.. aku memang boros.. nampak macam tak beli apa-apa, tapi tengok kat akaun, dah kering.
  6. kurangkan keras hati. hurmm si dia dah merungut kata aku sekarang susah nak dengar kata dia dan suka buat hal tanpa beritahu dia. aku tahu dia risau. sorry sayang, ina cuba tak buat lagi ;(
  7. perlu belajar tahan marah. kadang-kadang kasihan students aku, kena marah jer. tapi hati dah geram, apa pun boleh jadi.
  8. dah la tu. yang atas semua ni belum tentu boleh tunai semuanya.
rasa-rasa boleh ker aku buat semua ini? hurmmm......

p/s : mood masih terasa dan sangat berkecil hati dengan seseorang, sampai hati ya buat macam tu? betul-betul tak kisah dan tak ambil berat. bertanya pun tak... awak ignore saya, saya pun akan ignore awak ;((

Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...