Friday, May 20, 2011

kalaulah itu yang berlaku 5 tahun dulu, jika cinta ini tak pernah bersatu.............. (part 2)

sambungan dari sini...

          tetibe ade mood nak sambung benda nih. walaupun tak ada siapa yang baca... hehe..


========================
                    masa tu aku mula membayangkan, bagaimanakah rasanya bila keseorangan semula. ya, semasa aku belum mengenali dia, sendirian itu kadang-kadang indah. tapi selepas dia? mesti susah nak biasakan diri. mujurlah aku jauh. aku di penang, dia di negeri sembilan. tak apalah, semoga jarak dan masa akan mengubati segalanya.
                    aku rasa masa tu, aku dah jatuh cinta kepada dia. kenapalah aku jatuh cinta pada insan yang bukan ditakdirkan untuk aku? tapi dalam sakitnya menanggung cinta itu sendirian, aku setia menjadi kawan dia. menemani ketika dia belajar, waktu lapang dia (dalam mesej). aku cuba tanam dalam-dalam perasaan sakit dan sedih tu. tapi rupanya itu hanya memekarkan cinta aku pada dia. makin hari makin sayang pada dia. dia memang sangat ambil berat pada aku. dan yang penting dia sangat memahami aku. susah sebenarnya orang nak faham aku. kadang-kadang kawan baik aku pun tak berapa faham aku. haha. pertama kali jumpa insan sebegitu. tapi aku sedar itu memang sifat dia. dan aku tak mahu perasan.
                      ingat lagi awal tahun 2006, setiap kali tanya dia buat apa, pasti dia cakap sedang fikir dan ingat aku. hmm.. terharu! tapi aku cepat-cepat tepis. mungkin dia tak maksudkan pun. tak apalah. pada 25 feb 2006, masa tu dia baru habis politeknik, jadi dia jadi pekerja sambilan di sebuah stesen minyak petronas. rasa kagum dengan dia sebab dia tak memilih kerja. tak malu pun kerja macam tu. sejak dia kerja, dah tak boleh mesej selalu. jadi waktu dia habis kerja baru mesej. ingat lagi waktu tu........ 12 malam ~

dia : sorry, orang balik lewat buat ina tunggu.
aku : tak pa lah. aku faham. kau nak rehat ker?  (aku masih bahasakan diri 'aku' pada dia)
dia : tak la, nak sembang dengan ina dulu. (terharu. sebab aku tahu dia penat)
aku : nak rehat cakap tau.
dia : ok. terima kasih sebab faham. ini yang buat orang tambah sayang pada ina ni. 
aku : haha. iyela tu. janganlah cakap macam tu. (sedih campur gembira dia cakap macam tu. sedih sebab tahu dia hanya nak jaga hati aku. gembira walaupun mungkin dia tak maksudkan, tapi aku suka dengar dia cakap macam tu. pertama kali dia cakap macam tu. )
dia : kenapa? 
aku : kata-kata sayang tu kalau untuk orang yang lebih dari kawan boleh lah.
dia : erm kalau orang anggap lebih dari kawan? (jantung berdegup kencang!)
aku : eh jangan main-main lah. tak suka la kau main-main pasal ni.
dia : mana ada. betul la.
aku : tak mungkinlah ada orang suka pada aku. (please, jangan main-mainkan aku. aku tahu tak mungkin itu berlaku. sebak)
dia : betul la. 


                   ouh lepas tu, aku lupa dah kita orang cakap apa. haha... sorry. 5 tahun lepas beb.. mmg la dah lupa.... tapi lepas tu, dalam pukul 2.30 pagi, kami secara rasmi bergelar kekasih. masa tu rasa tak percaya pun ada. yelah, selama ini aku dah tanam dalam hati yang diri ini tak mungkin ada yang mahu. mana taknya, sudah berumur 21 tahun, masih tiada yang mahu mendekat (masa tu, majoriti kawan-kawan aku dah ada teman istimewa). kalau ada pun, aku tak yakin mereka jujur dan betul-betul menyukai aku. dan tak sangka lelaki pertama yang aku benarkan masuk dalam hati aku, itulah yang kekal di sisi aku selama 5 tahun ni. syukur sangat pada Tuhan kerana tidak diberikan kesulitan dalam cinta.

THANK GOD I'VE FOUND YOU, BABY <3




** si dia tanya lepas baca part 1 cite nih.......
dia : eh betul ker abang cakap macam tu dulu?
aku : abang! jgn la komen apa-apa pasal tu.... ina malu lah! abang baca dan diam jer tau! 
dia : haha.... malu pulak.... yela2... :)
aku : memang la malu....
dia :tulis kat blog tak malu pulak..
aku : ala sebab orang tak tahu pun siapa ina ni... haha!
     

Jika Saya Kata Saya Sayang, Bermakna Saya Sayang Sungguh-sungguh!!

No comments:

Post a Comment

~ cerita HaTi aku ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...